Nelonen.fi| Amispäiväkirjat
Amispäiväkirjat raottaa seitsemän eri ammattiin opiskelevan nuoren elämää. Sarjassa päästään kurkistamaan itsenäistyvien nuorten arkeen silloin, kun kaikki on vielä mahdollista.
Lue lisää
Aamulehti 7.4.23 Lukijalta | Tampereen ammattikorkeakoulun henkilöstöleikkauksissa unohdetaan laadukkaan koulutuksen perusta, kirjoittavat Arto Kauppinen ja Johanna Toivanen. Lue lisää
Puolet nuorisosta muuttuu vallankäyttäjien silmissä näkymättömäksi aloittaessaan ammatillisen koulutuksen. Siksi koulutuksen laatu heittelee. Painakaa nimi mieleen: Viljami Turve. Hän on opiskelija, jonka cv:ssä voi nyt rehdisti lukea parhaista paras. Tampereen Tredussa opiskeleva Turve voitti juuri nuorten ammattitaidon suomenmestaruuden Espoossa. Kultamitalilaji oli putkiasennus, mutta Turve valittiin myös koko kilpailun kultamitalisteista parhaaksi. Lue lisää
Opettaja 16.02.2023 Teksti Tiina Tikkanen Ammatillisten opettajien näppituntuman mukaan opiskelijat uhittelevat ja haistattelevat opettajille aiempaa enemmän. Onko psyykkisestä ja fyysisestä väkivallasta tulossa nuorille arkinen tapa ratkaista ristiriitatilanteita? Entä onko väkivalta opettajia kohtaan lisääntynyt? Lue lisää
OAJ-areena 7.3.2023 Viime viikon perjantaina syntyi neuvottelutulos verrokkialojen vaikutuksesta kunta- ja hyvinvointialan sopimuskorotuksiin. Neuvottelutulos on nyt hyväksytty kaikkien osapuolten hallinnoissa. – Olen todella tyytyväinen, että verrokkialojen kytkös toteutuu täysimääräisenä, sanoo OAJ:n puheenjohtaja Katarina Murto. lue lisää
Peter Nyman haastattelee puheenjohtajat OAJ:n vaalitavoitteista ohjelman jälkeen. Linkki ohjelman sivuille: https://www.ruutu.fi/ohjelmat/luokan-edessa
Teksti julkaistu Aamulehdessä 11.5.2025 Suomen hallitus on kehysriihessään päättänyt leikata korkeakoulujen perusrahoitusta yhteensä 65 miljoonalla eurolla vuosina 2026–2028. Lisäksi korkeakoulujen muuta rahoitusta supistetaan 53 miljoonalla eurolla. Säästöistä huolimatta hallitus aikoo lisätä aloituspaikkojen määrää. Tällä hetkellä ryhmäkoko voi olla jopa 80 opiskelijaa, mutta on vielä epäselvää, lisätäänkö ohjausresursseja. Mikäli ohjausresursseja ei kasvateta, opettajien mahdollisuus tarjota yksilöllistä…